Stempelworkshop / Rubber stamping workshop

16/03/2013


Vorig weekend ben ik bij de Scrapsjop in Grave geweest om een workshop stempeltechnieken te volgen. Ik ben nog niet zo erg lang bezig met scrapbooken en daarom leek het mij een goed idee om hier eens wat meer uitleg over te krijgen. In de workshop, die overigens zeer goed georganiseerd was, heb ik onder meer gewerkt met Distress Inkt, alcohol inkt, acrylic paint dabbers en kraft resist papier. Ik heb 13 labels gemaakt.

---
Last weekend I went to the Scrapsjop in Grave to take part in a workshop about stamping techniques. I haven't been scrapbooking that long and I wanted to learn some new techniques. In the workshop I worked with Distress Ink, Alcohol Ink, Acrylic Paint Dabbers and Kraft resist paper. I created 13 tags. Below are some of my favorites.

Bij deze mijn favorieten:

Bij deze techniek werd de inkt aangebracht op een speciale ondergrond (non-stick craft sheet), en de tag er vervolgens doorheen gehaald. Nadat de tag droog was, heb ik eroverheen gestempeld.

A tag was swiped through a pool of ink that I applied to a non-stick craft sheet. After drying I stamped the images with archival ink.
Bij deze tag werd de inkt aangebracht over een met acrylverf gemaakte stempelafdruk

In this tag acrylic paint acted as a resist
Mijn absolute favoriet! Alcohol inkt op een ge-emboste ondergrond van metaalfolie-tape. Afgewerkt met Archival inkt en deze vervolgens licht opgeschuurd

This is my favorite! This technique involved embossed metal foil tape, alcohol ink, archival ink and some sanding paper.
detail
Ik vond de workshop erg leerzaam en inspirerend. Ik kan dan ook zeker aanraden om eens een workshop te volgen bij de Scrapsjop!
---
I had a wonderful day!


No comments :

Post a Comment

Bedankt voor je bericht!

Thank you for leaving a message!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...