Elfendeur/ fairy door

22/06/2013

Ik had ineens zin om een elfendeur te maken. Wie wil er nu geen elfje op bezoek? Elfendeuren worden vaak gebruikt als tuindecoratie. De mijne komt binnen op een boekenplank te staan, aangezien ik geen tuin heb :(
---
I wanted to make a fairy door. After all, who doesn't want to be visited by the fairies? Fairy doors are often used as garden decoration. Mine will be placed on a bookshelf unfortunately, as I don't have a garden of my own :(

De basis voor de deur was de Cabinet Card stans van Tim Holtz, die ik uit grijsbord heb gestanst. Het ijzerwerk op de deur is van grungeboard gemaakt met de Hardware Findings stans, eveneens van Tim Holtz. Grungeboard is een soort van rubberachtig materiaal dat flexibel blijft. Het was voor het eerst dat ik met grungeboard werkte en ik ben er erg tevreden over. Het heeft wel wat weg van leer. 
De boom is eveneens uit grungeboard gestanst (Branch tree). Met acrylverf en distress inkt heb ik mos toegevoegd. De bloemen en bladeren zijn bespoten met Glimmer mist, en bewerkt met goudkleurige acrylverf.
---
I used Tim Holtz's Cabinet Card die as a base for my door. I die cut it out of chipboard. For the hinges and keyhole I used Tims Hardware Findings die. The pieces were cut out of grungeboard, a first for me. I quite liked the flexibility of the material. It reminds me of leather, somehow. The tree was die cut with the Branch tree die. I used Distress ink and acrylic paint to add some moss to the door and tree. I sprayed the leaves with glimmer mist, and added some golden acrylic paint.

Het was een leuk en snel project, en dit was zeker niet de laatste keer dat ik er een maakte. Nu maar hopen dat de elfen mijn huis kunnen vinden :)
---
It was a quick and fun project, and it certainly won't be the last time I make one. Here's hoping the fairies are able to find my house :)

Details:

2 comments :

  1. Ik denk dat de elfjes je huisje nu wel weten te vinden, mooi gemaakt :)

    ReplyDelete
  2. Prachtige deur. Ik vind vooral ook de bloemetjes erg mooi met dat gouden randje. Hele mooie kleuren combinatie.
    Fijn weekend xx

    ReplyDelete

Bedankt voor je bericht!

Thank you for leaving a message!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...